tv00.dk Forum Indeks tv00.dk
forum for internettv

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Mit brev til politiet

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    tv00.dk Forum Indeks -> BZ, politi & nazi debat
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
tv00Admin
Site Admin

Indmeldt: 07. dec 2004

IndlægSkrevet: Tors apr 07, 2005 18:55    Emne: Mit brev til politiet Besvar, med citat

Så modtog jeg en bøde fra politiet, en bøde jeg ikke forstod, derfor kontaktede jeg dem & skrev efterfølgende to breve til dem:

Brev 1:

Att: Lone F. Nielsen

Bødekontoret

Ridderstræde 1

8100 Århus C

Ang. Bødeforlæg & Tiltalefrafald

Ang. Bødeforlæg af 15. marts 2005

Jeg har modtaget et bødeforlæg med ordlyden:

overtrædelse af straffelovens §264, stk. 1, nr. 1,

ved den 5. april 2004 kl. 17.07 i forening med flere andre uberettiget at have skaffet sig adgang til en lagerbygning i baggården, Frederiks Alle 105, 8000 Århus C.

Jeg vil gerne nærmere vide hvori overtrædelsen består, idet at jeg var på arbedje på tidspunktet da en gruppe unge skaffede sig adgang til bygningen.

I tilfælde af at jeg antager bøden vil jeg gerne bede om nedsættelse af bøden til det halve, da min årsindtægt ikke overstiger 115.000.

Derudover har jeg forud for bøden modtaget et alvorligt fejlbehæftet tiltalefrafald. Bag brevet til mig lå et brev til (denne persons navn er skjult), et klart brud på lov om personlige oplysninger.

Ydermere vidste jeg ikke at jeg var tiltalt for våbenbesiddelse, som jeg anser for absurt, da jeg hverken har rørt eller set paintballpistoler. Anholdelsen er grundløs idet paintballpistoler ikke er forbudte, det troede jeg at alle vidste! Desuden står der den forkerte dato for anholdelsen. Da det blev gjort mig klart at det var på grund af fundet af paintballgeværer at jeg blev anholdt og tilbageholdt i over 20 timer, samt fik ransaget min bopæl, må jeg have krav på erstatning.

Jeg vil overveje at gå videre med begge sager hvis sigtelsen opretholdes.

Det vil være mig en fornøjelse hvis den der sidder med sagen vil lade mig lave et tv-interview med ham, nu lykkedes det jo det jo af gode grunde aldrig at interviewe nogle i huset på frederiksallé. Jeg synes det er vigtigt også at få politiet syn på sagen! Se vedlagte skrivelse herom.

Med venlig hilsen (udeladt)

Brev 2:

Att: Ansvarlige for sagen vedr. Frederiksallé 105

Ansvarlige for afvisning af udrykning til bunkeren i graven dec. 2003

Invtitation til interview til dokumentarfilm

Filmen vil blive vist på den internet-tv kanal jeg arbejder ved & højst sandsynligt på lokaltv.

Kære betjente! Jeg synes det er på tide i takt med at sagen afsluttes, at jeg får afsluttet mit tidligere projekt med en dokumentar om de unge der vil have et ungdomshus i Århus.

Projektet ændrede sig og blev til sidst opgivet på grund af to begivenheder:

-De unge der havde besat en bunker i graven, blev angrebet & smidt ud af folk med tilknytning til gruppen white pride.

-Jeg blev under en research arresteret & tilbageholdt i over 20 timer, fordi nogle tumper havde gemt et paintballgevær i huset.

Først og fremmest opgav jeg projektet af frygt for de voldelige højreorienterede grupper i Århus.

Jeg synes at det er af allerhøjeste prioritet at få et interview med jer, jeg håber filmen kan skabe forståelse blandt folk og råde bod på de ting der er sket.

Gennem mine tidligere samtaler med de purunge aktivister har jeg gjort dem opmærksom på vigtigheden af at være ikke-voldelige, samt at kommunikere med politi, politikere & medier. Det er min opfattelse at langt de fleste er helt fredelige unge mennesker, der på daværende tidspunkt boede hos deres forældre. Det lykkedes da også gruppen i bunkeren at skrive til både ejere, byråd, naboer & medier. Deres planlægning er bare ikke langsigtet, idet det må have været ønsketænkning eller fejlinformering da jeg fik at vide at ejeren på frederiksallé var vidende om deres tilstedeværelse.

Jeg vil gerne tale med jer om interviewet inden det finder sted, det jeg tænker at spørge om er:

-den indlysende ulovlighed at besætte & konsekvenserne heraf

-hvorfor politiet vælger ikke at gribe ind overfor de unge i bunkeren

-hvorfor politiet ikke tager de unges alarmopkald alvorligt, da de bliver angrebet. Alarmcentralen beder dem holde op med at ringe.

-hvorfor politiet først kommer da der bliver smadret biler, og hvorfor ingen arresteres herfor.

-Farlighed og udbredelse af white pride og hvorfor de angriber teenagere i stedet for indvandrere

-hvem anmeldte frederiksallé 105c som besat?

-Hvorfor tror i at der er nogle der er så dumme at tage paintballgeværer med?

-Hvorfor får de unge så hård en medfart af politiet?

-Har politiet ikke andet at tage sig til, hvad med de ovenstående voldsbøller og hærværksmænd.?

-Diskussion af hvordan man undgår at tingene eskallerer.

Dette er nogle af de spørgsmål jeg hører mange stille, mange er blevet bange for højreorienterede & det er farligt hvis det fører til nye sammenstød. Men dem jeg har talt med vil helst undgå at tingene eskallerer og undgå at føle sig forfulgt. Der er nogen der føler at der er blevet udøvet dem stor uretfærdighed, og det er farligt, hvis de ikke ved at i (politiet) er der til at beskytte dem, i særdeleshed hvis det fører til selvtægt.

Jeg har interviewet flere i sagen, selv tør jeg ikke interviewe personer med tilknytning til White Pride eller hvilke som helst andre voldelige personer.

Jeg håber i vil deltage i et interview og kan se hvordan udsendelsen forhåbentligt kan være med til at forebygge at tingene eskallerer igen. Det ville være en fin håndsrækning til bedre samarbejde med en gruppe unge, hvor det ville være en skam hvis få forvirrede sætter dagsordenen!

Med Venlig Hilsen

(udeladt)

mail: tv@tv00.dk

Nu er jeg spændt på hvad de svarer!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    tv00.dk Forum Indeks -> BZ, politi & nazi debat Alle tidspunkter er GMT + 2 timer
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum